LiveZilla Live Chat Software

کنسرسيوم دانشگاهيان و متخصصان ايران

نام کاربری یا پست الکترونیکی
رمز عبور

5384183 3700000

ورزشکاران تناسب اندام و پاورلیفتینگ سالها پیش از آنکه تحقیقات تأثیر تمرینات ورزشی بر تقویت مغز را تأیید کنند، این نکته را می دانستند. ولی بسیاری از ما ممکن است ندانیم که خوردن غذای مناسب درست شبیه به انجام تمرینات ورزشی سخت، سبب ارتقای قدرت ذهن و مغز می شود و یک رژیم غذایی مناسب سبب افزایش فعالیت عصبی-شیمیایی می شود که احساس سرخوشی را ایجاد میکند.
همه ما مطالبی را در مورد اندورفین میدانیم، که هورمونی است که پس از تمرینات ورزشی آزاد می شود و ما را در یک حالت سرخوشی قرار می دهد. غذاها نیز می توانند سبب تشریح اندورفین شوند. سروتونین، که یک انتقال دهنده عصبی یا نورو ترانسمیتر است، مسبب ایجاد شادی در بدن، ارتقای یادگیری و حافظه و یک ماده ضد افسردگی است که در صورت تغذیه هوشمندانه در مغز ما ترشح میشود.

حال سوال این است که این کار به ما چگونه در جهت انجام تمرینات بهتر کمک میکند؟ ساده است. اگر ما به خوبی تغذیه کنیم، شادتر خواهیم بود. اگر شادتر باشیم، انگیزه بیشتری برای برخاستن از صندلی و انجام تمرینات ورزشی داریم. اگر یادگیری ما بهبود یابد، سریعتر برنامه های ورزشی جدید را اجرا میکنیم و اگر مهارت های شناختی ما بهبود یابند، بهتر میتوانیم اطلاعات را به مغز بسپاریم و جزئیات بیشتری را اجرا کنیم

بهترین غذای مغز و حافظه چیست؟

1- در طول روز آب فراوان بنوشید.

2- جهت اکسیژن رسانی به مغزتان ورزش کنید.

3- ویتامینها و مواد معدنی در رشد و عملکرد صحیح مغز، بسیار حائز اهمیت میباشند. در این میان ویتامینهای B کمپلکس، A ،C ،E و مواد معدنی سدیم، پتاسیم، منیزیوم، منگنز، آهن، کلسیم و روی از اهمیت بیشتری برخوار میباشند.
4- بمنظور افزایش هوشیاری ذهنی خود از ماست کم چرب و شیر بدون چربی استفاده کنید.

5- کافئین در شکلات، نوشابه های معمولی، چای و قهوه موجود میباشد. کافئین سبب افزایش تمرکز، تسریع واکنشها و روند اندیشیدن میگردد. اما در مصرف آن زیاده روی نکنید نوشیدن دو فنجان قهوه در روز کافی میباشد. مصرف بیش از 2 فنجان در عملکرد مغز تاثیری نخواهد داشت.

6- توت فرنگی مصرف کنید.

7- از مواد غذایی حاوی لسیتین (LECITHIN) مصرف کنید. لسیتین فسفولیپیدی است که در عملکرد صحیح مغر نقش دارد. لسیتین در تخم مرغ، لبنیات و گوشت موجود میباشد.

8- در مصرف گلوکز (قند) توازن برقرار سازید. منبع اصلی انرژی مغز از گلوکز میباشد. نواسانات شدید گلوکز در خون میتواند منجر به سرگیجه، تشنج و غش گردد. سعی کنید کربوهیدراتها را عصر هنگام مصرف کنید تا شب راحت به خواب روید.

9- از آنجایی که %60 مغز از چربی تشکیل یافته است بنابراین مصرف اسیدهای چرب همچون امگا 3 (OMEGA 3) در عملکرد بهینه مغز نقش حیاتی دارد. امگا 3 در ماهی به وفور یافت میشود. فقدان امگا 3 موجب کاهش ضریب هوشی، کاهش قدرت حافظه و افسردگی میگردد.

10- پروتئینها را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید. زیرا در عملکرد صحیح نورونهای مغز حیاتی میباشند.

توصیه هایی برای افزایش قدرت مغز و بهبود حافظه
روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان آب مصرف کنید. مایعات با دفع مواد سمی از ایجاد مواد مخرب مغز جلوگیری می کنند.هنگام مطالعه مقداری خشکبار و انواع مغزها را کنار دست خود بگذارید ودر طول مطالعه از آن ها استفاده کنید.برای تنظیم قند خون و تامین نیاز انرژی سلول های مغزی، حتما سه وعده اصلی غذایی و سه میان وعده ( صبح، عصر ، قبل از خواب ) داشته باشید.هیچ گاه بدون خوردن صبحانه به جلسه امتحان نروید یا به فعالیت فکری مشغول نشوید.در وعده صبحانه سعی کنید مقادیر مناسبی از نان های سبوس دار مثل سنگگ به همراه پنیر، گردو، شیر، گوجه فرنگی یا تخم مرغ استفاده نمایید.

آمار سایت

تعداد اعضای آنلاین : 0

تعداد کل اعضای کنسرسیوم : 555

برای مشاهده اعضای آنلاین کلیک کنید

مراکز خدماتی و رفاهی طرف قرارداد

marakez

نماد اعتماد الکترونیک

logo بهترین غذاهای تقویت مغز و حافظه 

حامیان کنسرسیوم ایرکاس

  • IRSME
  • RKA
  • ACS
  • IUE
  • RFTC
  • BQC
  • DNW
  • ICS
  • TUV-EMB
  • QAL
  • Ino
  • Allaiance
  • Tckit

تبلیغات در ایرکاس

دسترسی به ژورنال مقالات

az3

تصاویر اینستاگرام ایرکاس